Szkoła Podstawowa nr 3 im. Stefana Żeromskiego w Redzie

• Odwiedziny: 14891772
    • Do końca roku: 256 dni
    • Do wakacji: 63 dni

Śladami psa Lampo - bohatera lektury „O psie, który jeździł koleją”

19 października uczniowie z  klas: 3a i 3b wraz z wychowawczyniami: H. Zwierzycką i M. Szreder oraz opiekunkami, udali się na wycieczkę do PKP Intercity S. A. Zakład Północny w Gdyni.

Mieliśmy okazję  zwiedzić zajezdnię pociągów oraz obejrzeć lokomotywy od środka i nimi  kierować. Zwiedziliśmy zakład zaglądając do najmniejszych zakamarków. No i najważniejsze jechaliśmy składem Pendolino! Poznaliśmy pracę maszynisty, motorniczego  oraz innych  pracowników kolei. Nasza wycieczka skończyła się na Dworcu w Gdyni Głównej, gdzie rozwiązywaliśmy matematyczne zadania, zwiedziliśmy budynek dworca i perony oraz dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji na temat ruchu pociągów. Odczytywaliśmy informacje na tablicach ogłoszeń, tych tradycyjnych oraz elektronicznych. Poznaliśmy czynności związane z podróżowaniem. Na koniec czekała tam na nas niespodzianka – wizyta w MacDonaldzie.